Mníchov 19. októbra 2015 (HSP/Foto:BMW)
Model BMW M3 netreba fanúšikom automobilizmu predstavovať. Je tu s nami už od 80-tych rokov minulého storočia, kedy prišlo jedno z najlegendárnejších BMW vôbec: BMW M3 E30. Na úspech nadviazali aj ďalšie generácie BMW radu 3. Málokto však vie, že aj model M2 (resp. BMW 1M v minulej generácii) má za sebou dlhú históriu
História športového modelu M2 v podstate siaha ešte ďalej do histórie ako väčšie BMW M3. Všetko to začalo modelom BMW 2002 turbo. Presuňme sa ale do súčasnosti – po megaúspechu predchádzajúceho modelu BMW 1M (ktoré mimochodom na rozdiel prakticky od všetkých áut na cene s postupom času stúpa) sa mníchovská automobilka rozhodla nadviazať na model a podľa nového označenia ukázala svetu model M2 (po novom sa párnymi číslami označujú športovejšie modely – coupé, cabrio a grandcoupé) označenie F87.
Počas posledných rokov to nevyzerá pre športovo strihnuté modely práve najlepšie. V rôznych cenových kategóriách je len obmedzený výber – v najlacnejšej kategórii jednoznačne kraľuje Mazda MX-5, so zvyšujúcou sa cenou sa možnosti mierne zlepšujú. Ak si chcel športovo založený vodič vybrať menší ostrý model od BMW, ostala mu jediná možnosť: BMW M3. A nová generácia je podľa niektorých sklamaním, pretože stratila vidlicový osemvalec a namiesto toho dostala turbo-šesťvalec.
Naopak, presne tento šesťvalec sa perfektne hodí do menšieho modelu BMW radu 2. Automobilka stavila na overený recept – výkonný motor, nízka váha, zadný náhon a čistý pôžitok z jazdy. Aspoň takto to teda prezentujú a my im nemáme najmenší dôvod nedôverovať. V prospech toho hovoria aj ohromné parametre: 272 kW (370 koní) prí 6.500 otáčkach za minútu a masívny krútiaci moment 465 Nm, ktorý sa pri overbooste zvýši na rovných 500 Nm.
Výkon však nie je všetko, pri takomto aute sú podstatné najmä jazdné vlastnosti. Z 0 na 100 km/h malé BMW vystrelí za 4,3 sekundy s automatickou prevodovkou a o 0,2 sekundy viac s manuálom. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Čo však hovorí samé za seba je čas, ktorý M2 dosiahla na slávnom nemeckom okruhu Nurburgring: 7 minút a 58 sekúnd! Pre porovnanie: minulá generácia BMW 1M to zvládlo za 8:12, predchádzajúca generácia BMW M3 E92 za 8:05 a najnovšie BMW M4 za 7:52. Slušný výkon, nemyslíte? Navyše, BMW sľubuje kombinovanú spotrebu 7,9 litra benzínu na 100 kilometrov.
Výroba BMW M2 štartuje v novembri, no prví zákazníci sa k autu dostanú až v apríli budúceho roka. A cenovka? Tradične, BMW M2 bude najlacnejšie v USA, kde sa očakáva cenovka na hodnote približne 51.000 dolárov (cca 45.000 eur). Vo veľkej Británii by malo štartovať na 44.000 librách (takmer 60.000 eur) a v Nemecku na úrovni 56.700 eur. Menší športový model BMW M235i (s menším výkonom a s menším množstvom technických vychytávok) stojí v Nemecku 44.900 eur a väčšie BMW M4 štartuje na cenovke 72.500 eur.
Galéria:
Videá: