“Od slovenskej vlády platforma BSCF požaduje urýchlenú implementáciu konkrétnych pracovno-právnych a finančných opatrení s cieľom znížiť negatívne ekonomické a spoločenské dopady aktuálnej krízy na sektor biznis centier,” uvádza PR a media koordinátorka BSCF Daniela Beráková.
Biznis centrá na Slovensku podľa BSCF zatiaľ vďaka digitalizácii pociťujú vplyv aktuálnych obmedzení minimálne, musia sa však pripraviť na nadchádzajúce mesiace, keďže materské firmy v zahraničí sú tiež zasiahnuté pandémiou. “Slovenskej vláde preto navrhujeme súhrn opatrení, ktoré by eliminovali ekonomické dopady pandémie COVID-19 na sektor podnikových služieb, ktorý je tretím najväčším odvetvím hospodárstva v našej krajine. Od vlády už dlhodobo žiadame väčšiu flexibilitu zákonníka práce a v súčasnej situácii požadujeme konkrétne pracovno-právne a finančné opatrenia, ktoré by nám významne pomohli efektívnejšie fungovať a preklenúť toto náročné obdobie,“ hovorí predseda BSCF na Slovensku Gabriel Galgóci.
Za najvýznamnejšie navrhované opatrenia s cieľom udržania zamestnanosti BSCF považuje oddeliť prácu z domu od domáckej práce a telepráce v Zákonníku práce, zrušiť povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť rovnaké podmienky na výkon práce z domu ako v priestoroch zamestnávateľa a preniesť zodpovednosť za BOZP a PO na zamestnanca. Ďalším navrhovaným opatrením BSCF je súbeh OČR a práce z domu v pomere 50:50 počas núdzového stavu v súvislosti s pandémiou Covid-19 a odloženie platieb odvodov do sociálnej a zdravotnej poisťovne o tri mesiace pre všetky skupiny zamestnancov. “V rámci zníženia nárokov na cash-flow, možnosť implementovať splátkový kalendár na odložené odvody. Zároveň zabezpečiť, aby odloženie nemalo vplyv na vyplácanie podpory v nezamestnanosti či prístupu k zdravotnej starostlivosti v prípade, že budú odvody zaplatené do 12 mesiacov od skončenia krízy,” uvádza BSCF.
Fórum centier podnikových služieb je sektorovou asociáciou združujúcou centrá podnikových služieb (biznis centrá), ktoré na Slovensku zamestnávajú spolu takmer 33-tisíc zamestnancov, čo tvorí 90 percent celého odvetvia. Po automobilovom a elektrotechnickom priemysle ide o tretie najväčšie odvetvie, centrá poskytujú služby najmä v oblastiach informačných technológií správy finančných tokov, reportingu, účtovníctva a služieb zákazníkom.