„Keď dávam kurzy v hosťovskom dome nášho opátstva v Münsterschwarzachu, pozývam výslovne všetkých ku svätému prijímaniu, pretože niektorí evanjelickí kresťania si to netrúfajú.“ Vyhlásil to páter Anselm Grün pre internetový portál katholisch.de!
Pritom zastáva názor, že nič nehovorí proti tzv. „spoločnej Pánovej večeri“, ak sa použijú správne ustanovujúce slová a ak je pritom pravá viera! A pritom Grün hovorí o Kristovej prítomnosti iba veľmi úsečne.
Nuž my namietame, že Anselm Grün tu prejavuje nedostatočné chápanie svojho úradu. Viera v reálnu prítomnosť Krista v Hostii, ako to učí Katolícka cirkev, sa tu iba nedostatočne prezentuje. Reč o „spoločnej Pánovej večeri“ je okrem toho nesmierne zavádzajúca, keďže v Katolíckej cirkvi hovoríme o Eucharistii. Účasť na evanjelickej Pánovej večeri je katolíkom okrem toho zakázaná.
Katechizmus Katolíckej cirkvi je celkom jednoznačný (1400). Z reformácie vzniknuté od Katolíckej cirkvi oddelené spoločenstvá „si predovšetkým pre chýbanie sviatosti vysviacky nezachovali pôvodnú a úplnú realitu eucharistického tajomstva“ (UR 22). Z tohto dôvodu je pre Katolícku cirkev spoločné sväté prijímanie s týmito spoločenstvami nemožné. No tieto spoločenstvá „vyznávajú … pri slávení spomienky smrti a zmŕtvychvstania Pána vo svätej večeri, že tu sa naznačuje živé spoločenstvo s Kristom a očakávajú jeho slávny návrat“.
Tu je záväzne predložené, prečo je oddelenie samo v sebe logické a nemožno ho jednoducho prelepiť banalitou dobrej vôle. Ak niekto verí v pravdu Eucharistie a vyznáva ju tak, ako ju Cirkev učí, tak k tomu patrí aj chápanie sviatostného úradu, takže nemôže jednoducho hovoriť o spoločnej Pánovej večeri“.
Profesor teológie Gotthold Hasenhüttl bol za podobné konanie ako kňaz suspendovaný a stratil povolenie prednášať teológiu. Aj v prípade Grüna je pre jeho takéto verejné vystupovanie potrebné disciplinárne konanie Cirkvi. Ak by sme Eucharistiu a náuku Cirkvi o nej mali brať len trocha vážne, tak musíme pred takýmito praktikami, ktoré ľudí zavádzajú, stále znova jasne varovať.
Tu sa žiaľ zaslúžilý duchovný spisovateľ, ktorý mnohým ľuďom umožnil vstup do duchovnej literatúry, sám vyradil. Možno očakáva, že jemu sa z tohto dôvodu nič nestane a že ho jeho sláva zachráni pred cirkevným trestom. No to sa nesmie stať. Si tacuisses!