Stuttgart 02. septembra 2015 (HSP/
Dva týždne pred oficiálnou premiérou na IAA 2015 (17. až 27. septembra) vo Frankfurte nad Mohanom prezradila nemecká automobilka prvé informácie o novom Mercedese triedy S kabriolet. Prvý otvorený štvormiestny luxusný Mercedes za posledných 44 rokov prichádza s odolnou viacvrstvovou látkovou strechou, množstvom hliníka a sofistikovanou tepelnou ochranu pred vetrom vrátane novo vyvinutej inteligentnej klimatizácie.
Pozrime sa najprv na exteriér. Predná časť vyzerá presne ako verzia kupé – veľká čierna diamantová maska, veľké prívody vzduchu v nárazníku a mohutná strieborná lišta so znakom trojcípej hviedzy. S verziou kupé zdieľa luxusný kabriolet až 60 percent komponentov. Dokonca aj bočný pohľad so zatiahnutou strechou je v podstate rovnaký ako pri kupé. Látková strecha bude k dispozícii v štyroch farbách tkaniny, je možné ňou manipulovať až do rýchlosti 60 km/h a trvá asi 20 sekúnd, kým premení dobrých päť metrov dlhý Mercedes triedy S na tiché a elegantné kabrio. Ochranný oblúk vystrelí len v prípade bezprostrednej hrozby prevrátenia vozidla.
Pútavá je aj zadná časť: dominujú jej ploché LED svetlá, široký chrómovaný prvok na veku kufra, nárazník s difúzorom a dve koncovky výfuku. Trojcípa hviezda – znak Mercedesu – slúži aj ako kľučka batožinového priestoru a ako kryt pre cúvaciu kameru alebo voliteľnú 360 stupňovú kameru. Zaujímavé je, že časť za zadnými sedadlami bola kompletne prepracovaná. Je vyrobená z hliníka, čo šetrí na hmotnosti – hmotnosť otvoreného Mercedesu triedy S zodpovedá hmotnosti aktuálnej verzie kupé a torzná pevnosť zase predchádzajúcemu modelu z roku 2014.
Kabriolet je potrebné vystužiť, aby bola dosiahnutá rovnaká pevnosť a tuhosť karosérie aj bez strechy. V Mercedese to dosiahli pridaním výstuží na podvozku a za zadnými sedadlami. Sú vyrobené z horčíka a hliníkových profilov a sú dodatočne zaistené pomocou dvoch ďalších hliníkových odliatkov na bočnej stene.
Mercedes zaviedol novú inteligentnú automatickú klimatizáciu “THERMOTRONIC”, ktorá má v aute poskytnúť dokonalé prostredie. Dvanásť senzorov, vrátane senzorov vnútornej a vonkajšej teploty, slnečného žiarenia, kvality vzduchu a vlhkosti na čelnom skle, odosiela informácie do regulácie klimatizácie vo vozidle, ktorá môže nastaviť až 18 servomotorov fúkajúcich vzduch cez trysky po celom aute. Mercedes sľubuje, že ideálna klíma sa nezmení ani počas otvárania a zatvárania strechy.
Všetko ostatné – asistenčné systémy, motory – je úplne rovnaké ako v prípade verzie Coupé. Vrcholný model verzie „hore bez“ bude S63 AMG – ide o prvý kabriolet triedy S, ktorý je upravený športovou divíziou AMG. S63 dostane 585-koňový 5,5-litrový vidlicový osemvalec, ktorý má k dispozícii až 900 Nm krútiaceho momentu a luxusné kupé vďaka nemu vystrelí z pokoja na 100 km/h len za 3,9 sekundy. AMG upravilo aj hmotnosť kabrioletu. Dosiahlo to pomocou ľahšej lítium-iónovej batérie, špeciálnych kolies z ľahkej zliatiny a vysoko výkonného kompozitného brzdového systému, ktorý musí byť samozrejme dostatočne silný na to, aby skrotil 585 koní. Výfukový systém s automatickým klapkami zaisťuje ten správny zvuk. Ceny zatiaľ nie sú známe.
Video:
Celá galéria: