Silicon Valley 20. októbra 2016 (HSP/Foto:TASR/AP-Ng Han Guan)
Tesla trvá na tom, že jej najnovší hardvér bude pre auto “podstatne bezpečnejší ako ľudský vodič” a “zníži finančné náklady na dopravu”. Generálny riaditeľ Elon Musk sľúbil preukázať jeho autonómne schopnosti počas skúšobnej jazdy z Los Angeles do New Yorku
Všetky modely Tesla, vrátane Modelu 3, budú mať 12 ultrazvukových senzorov a až osem kamier, z ktorých päť budú schopné monitorovať v celosti (360 stupňov) okolie v dosahu 250 metrov. “Dopredu smerujúci radar” bude možné vidieť na ceste aj v tých nepriaznivých poveternostných podmienkach, vrátane silného dažďa, hmly či prašnej búrky. Niekoľko senzorov umožní včasnú detekciu mäkkých aj tvrdých cestných objektov na oveľa väčšie vzdialenosti než predtým, čo by malo pomôcť pri predchádzaní kolíziám.
Elon Musk odhaduje, že nový hardvér pod označením Level 5 bude 40-krát silnejší ako jeho predchodca, “v podstate superpočítač v aute”. Celá súprava aj preto zvýši cenu vozidla Tesla o 8000 USD, ako o tom informoval na tlačovej konferencii.
Nová technológia bude odteraz automaticky zabudovaná do Modelu S a Modelu X, aj keď im bude chýbať viacero ďalších dôležitých funkcií prítomných v predchádzajúcich modeloch, a bude treba aj viac času na kalibráciu systému.
Autopilot bude bežať zatiaľ v “tieňovom režime”, aby sa najprv otestovali reakcie úplne nového modelu v rôznych dopravných situáciách, vrátane jeho správania počas dopravných nehôd. Na základe obrovského množstva dát sa potom bude zisťovať, do akej miery sa systém autopilota priblížil k schopnostiam ľudského vodiča.
Musk dúfa, že do konca roka 2017 bude môcť naplno predviesť všetky technologické danosti vozidla počas predvádzacej jazdy z Los Angeles do New Yorku “bez toho, aby bolo nutný čo len jediný dotyk”.