Svet 20. mája 2016 (HSP/Foto:TASR/AP-Petros Karadjias )
Pád letu MS804, ktorý sa zatiaľ za neobjasnených príčin zrútil do Stredozemného mora, nie je prvou tragédiou v histórii EgyptAir. Nešťastie postihuje túto egyptskú spoločnosť už niekoľko rokov, pričom to najhoršie v roku 1999 stálo život 217 cestujúcich, píše server Lidovky.cz s odvolaním sa na BBC.
Let MS804 na linke z Paríža do Káhiry odštartoval z letiska Charles-de-Gaulle v stredu krátko pred jedenástou hodinou v noci. V egyptskej metropole mal pristáť nasledujúci deň o 3:15 ráno. Namiesto toho sa airbus so 66 ľuďmi na palube niekoľko minút pred pol treťou stratil z radarov a zrútil sa zatiaľ z neobjasnených príčin do Stredozemného mora.
V živej pamäti však zostáva nedávny únos letu MS 181 z Alexandrie do Káhiry, ktorý sa našťastie zaobišiel bez obetí na životoch. Lietadlo spoločnosti EgyptAir bolo v marci unesené psychicky chorým mužom, ktorý posádke hrozil pásom s výbušninami, čím ich prinútil zmeniť smer letu na Cyprus. Avšak nakoniec vyšlo najavo, že pás bol falošný a lietadlo bezpečne pristálo v cyperskej Larnake.
Takéto šťastie podľa menovaného portálu nemali cestujúci Boeingu 767, ktorý sa v roku 1999 zrútil na trase z New Yorku do Káhiry. Na palube vtedy zomrelo 217 ľudí. V priebehu vyšetrovania vyšlo najavo, že pád lietadla úmyselne zavinil kopilot. Záznam z kokpitu zachytil jeho krátku modlitbu “Odovzdávam sa Bohu”, načo zablokoval autopilota a obrátil boeing k zemi. Americké médiá písali, že kopilota sužovali vážne finančné problémy, avšak egyptské úrady vinu kopilota popreli.
V roku 2002 sa smrťou cestujúcich skončil aj let 843. Boeing 737-566 sa zrútil v nepriaznivom počasí neďaleko Tunisu. Pri nehode zomrelo 14 zo 62 pasažierov.
V roku 2011 musel byť boeing EgyptAiru evakuovaný priamo na káhirskom letisku. V pilotnej kabíne totiž vypukol požiar, ktorý vznikol pravdepodobne elektrickým skratom. Všetci pasažieri prežili, ale lietadlo po požiari už nebolo možné opraviť, uvádza server Lidovky.cz.
V rok 2009 si na spoločnosť EgyptAir posvietila Európska únia. Kritizovala vážne a systémové bezpečnostné nedostatky. Zároveň oznámila že egyptské aerolinky bude starostlivo monitorovať. Vyhodnotenie inšpektorov EÚ v tom istom roku preukázalo, že spoločnosť urobila v bezpečnosti svojich letov značný pokrok, obavy však naďalej budili technické otázky a problém údržby.