Rím/Paríž 14. marca 2016 (HSP/DWN/Foto:TASR/AP-Ronald Zak, File)
Lavazza prevzala francúzsku spoločnosť Carte Noire. Taliansky koncern chce ďalej rozšíriť medzinárodný obchod tvárou v tvár globálnej konkurencii. Predtým americká kávová spoločnosť Starbucks oznámila svoj vstup na taliansky trh
Taliansky kávový gigant Lavazza prevzal francúzskeho trhového lídra Carte Noire. Tradičná spoločnosť sa s predchádzajúcimi vlastníkmi – holandskou spoločnosťou Douwe Egberts Master Blenders (DEMB) – dohodla na kúpnej cene 700-750 miliónov eur, ohlásili talianske médiá vo štvrtok.
Po kúpe bude Francúzsko pre Lavazzu druhým najdôležitejším trhom po Taliansku, píše turínsky denník La Stampa s odvolaním sa na vice-prezidenta spoločnosti Lavazza, Giuseppeho Lavazzu. Francúzska spoločnosť Carte Noire bola založená v roku 1978 a momentálne spravuje 20 percentný podielu na trhu.
Globálny trh s kávou je vo fáze konsolidácie, píše FT. V Taliansku nedávno konkurencia spoločnosti Lavazza – Illiycaffè a finančný partner Zanetti – získali vedúce postavenie na domácom trhu. Navyše americká spoločnosť Starbucks nedávno oznámila vstup na taliansky trh.
Dlhodobým cieľom Lavazza je zvýšiť tržby na dve miliardy eur, zahraničný trh by mal predstavovať 70 percent z celkového počtu. Skupina bola založená v roku 1895 a vlastní výrobné závody v Brazílii a Indii. V roku 2015 zvýšila svoje tržby o osem percent na 1,4 miliardy eur. V roku 2016 Lavazza očakáva ďalší nárast na 1,7 miliardy eur.