Štokholm 07. apríla 2016 (HSP/DWN/Foto:Wikipedia)
Švédsky módny reťazec podľa štvrťročnej správy hlási pokles výsledkov o 30 percent. CEO spoločnosti Persson z výsledku viní silný dolár a slabé predaje v jeseni
Silný dolár a zľavy na zimné kolekcie znížili zisk švédskemu módnemu reťazcu H&M. Spoločnosť v prvom štvrťroku v období od decembra 2015 do februára 2016 zarobila iba 2,54 miliardy švédskych korún (275 miliónov eur), čo je o 30 percent menej ako v rovnakom období počas minulého roka, ako spoločnosť oznámila v stredu. Zisková marža sa znížila z 11,5 na 7,5 percenta.
CEO H&M Karl-Johan Persson uviedol, že predaje sú drahšie kvôli silnému doláru. Súčasne došlo k slabým predajom v jeseni, čo viedlo k väčšiemu množstvu zliav na zimné oblečenie.
Švédsky módny reťazec je v súčasnej dobe na rastovom kurze: nedávno otvoril jubilejnú predajňu s poradovým číslom 4000. Spoločnosť H&M tak počet predajní od roku 2010 zdvojnásobil. V roku 2016 si reťazec dal za úlohu získať 425 nových pobočiek, väčšinou v krajinách, kde už značka je zastúpená.