Bratislava 14. októbra 2016 (HSP/Foto:TASR-Joe Giddens/PA via AP)
Pes je v mnohých prípadoch plnohodnotným členom rodiny, ktorý si však vyžaduje neustálu starostlivosť v oblasti kŕmenia, hygieny, dobrého zdravia či vychádzok… Pravidelný nákup 10-kilogramových granúl v preplnenom nákupnom centre však nie je práve najpohodlnejší. Prečo teda nevyužiť online nákup chovateľských potrieb a krmiva z pohodlia vášho domova?
Nakupovanie chovateľských potravín nebolo nikdy jednoduchšie. Stačí si len sadnúť k notebooku či vziať do ruky mobilný telefón a môžete pre svojho domáceho miláčika vybrať to, čo potrebuje. Je to rýchle, lacné a pohodlné.
Záujem o nákup chovateľských potrieb online rastie
Dôkazom nárastu nakupovania chovateľských potrieb online sú výsledky analýzy porovnávača cien Heureka. Chovateľský segment sa totiž zaradil medzi najprogresívnejšie rastúce oblasti z kategórie hobby, kde tvorí až 54 %. Medziročne vzrástol záujem o chovateľské produkty na internete až o 35 %, pričom počet predaných produktov dosahuje číslo 56 000. Spektrum chovateľského tovaru je naozaj široké a zákazník si môže požadovaný tovar vybrať z ponuky 59 e-shopov.
Slováci nakupujú online častejšie pre psov než mačky
Podľa šéfa Heureky Tomáša Bravermana ľudia často realizujú online nákupy opakovane, a to napríklad pri nákupoch krmiva. „Je vidieť, že Slováci sú psičkári, najväčší podiel majú produkty pre psy, 77 %, pre mačky tvorí 12 %. Slováci teda šesťkrát častejšie nakupujú pre psy ako pre mačky. Zaujímavá je aj akvaristika na treťom mieste so siedmimi percentami,“ dodáva šéf Heureky. Podľa porovnávača cien Heureka nakupujú zákazníci v sekcii Pre psov najčastejšie psie granule, veterinárne doplnky, výživy, pelechy, vôdzky, šampóny či antiparazitné obojky.
Pri priemernej cene objednávky vedie akvaristika
Kým chovateľ psa v priemere utratí za online nákup tovaru 39 eur a majiteľ mačky nakúpi priemerne za 31 eur, obe kategórie predbieha akvaristika. Za nákup akvaristických potrieb utratí zákazník v priemere až 45 eur. Skupinu uzatvárajú potreby pre hlodavce, za ktoré zákazník zaplatí približne 18 eur.
Chovateľský tovar je na internete rozdelený do prehľadných kategórií a zákazník si tak vie tovar okrem porovnania ceny vybrať aj podľa recenzií zákazníkov.
Redakciu informovala Simona Žigová