Slovensko 11. januára 2017 AKTUALIZOVANÉ (HSP/Foto: Gergely Takács)
Súkromný dopravca RegioJet čelí kritike zo strany cestujúcich. Dôvodom sú klimatické podmienky vo vozňoch, a to nielen aktuálne počas zimy, ale aj v lete.
Svoju skúsenosť nám ozrejmil Gergely Takács, ktorý pravidelne cestuje vlakmi súkromného dopravcu. Vo svojom stanovisku, ktoré adresoval aj RegioJetu uvádza: „Rád by som sa spýtal; prečo nie je možné udržiavať vlakové súpravy RegioJet SK v takom technickom stave, aby klimatické podmienky boli vhodné na prepravu cestujúcich? V lete klimatizácia funguje iba sporadicky, kým v zime cestujúci rutinne zažívajú nekúrené súpravy.“
Svoju skúsenosť z utorka, 10. januára, pán Takács zdokumentoval aj fotografiami a videom. Podľa jeho meraní bola včera o 17:05 hodine teplota vo vozni na linke Bratislava – Komárno okolo 14 °C. „Povrchová teplota sedadiel 12 °C, kým vykurovacie telesá mali príjemných 7 °C,“ uvádza pán Takács. „Cestujem párkrát do týždňa, ale takéto stavy som zažil mnohokrát,“ dodáva.
Pán Takács upozornil na nízku teplotu aj personál vlaku. Mladá žena mu uviedla, že ide o technický problém a odporučila mu kontaktovať kompetentných: Reakcia personálu súkromného dopravcu na nízku teplotu vo vlaku.
Skúsenosť pani Jany
Podobnú skúsenosť so zimou vo vozňoch súkromného dopravcu mala aj pani Jana, ktorá v lete cestovala nočnou linkou do Prahy. Uviedla nám, že napriek prikrývkam bolo jej dieťa uzimené. Preto požiadala personál, aby zvýšili teplotu v ich kupé. Reakcia mladej slečny bola, že k zvýšeniu teploty by muselo dôjsť v celom vozni.
Starostlivá matka však opätovne požiadala o zvýšenie teploty, keďže jej samotnej bolo zima, a to aj napriek tomu, že bola prikrytá dekou. Jej požiadavku nakoniec personál RegioJetu uskutočnil. Cestujúca je ale presvedčená, že pokiaľ by s nimi dieťa necestovalo, jej požiadavke by personál súkromného dopravcu nevyhovel.
Spoločnosť zisťuje, čo presne bolo príčinou zaznamenaných teplôt
O stanovisko k vzniknutej situácii sme požiadali spoločnosť RegioJet. Tlačový hovorca Aleš Ondrůj nám uviedol: „Sťažnosť sme dostali priamo od zákazníka a hneď sme ju začali preverovať a riešiť. Budeme tiež priamo kontaktovať zákazníka – je pre nás dôležité celú vec a jeho poznatky prebrať s ním osobne a tiež sa mu osobne ospravedlniť.“
Vysvetlil tiež, že spoločnosť zisťuje, čo presne bolo príčinou zaznamenaných teplôt, či to bola porucha na kúrení vo vlaku alebo kombinácia viacerých faktorov.
„Určite bohužiaľ obdobie extrémnych mrazivých teplôt je niečo, čo ovplyvňuje prevádzku železničnej techniky. Navyše tu sa jedná o vlak, ktorý v krátkych kilometrických úsekoch zastavuje, vždy sa otvárajú veľké vstupné dvere a teplo z vlaku tak uniká von. Je to podobné, ako keď sa cestuje dopravnými prostriedkami MHD, ktoré majú tiež vysokú frekvenciu zastávok, kde dochádza k otváraniu dverí,“ dodal.
Vysvetlil tiež, že „všetky vlakové súpravy prechádzajú pravidelnou údržbou a kontrolou systému kúrenia. O chybách a ich odstraňovaní je vedená presná evidencia a na základe toho zisťujeme, čo bolo príčinou nameraných teplôt a budeme určite klienta informovať.“
„Určite nás neteší, keď dôjde k problémom a pre cestujúcich je cestovanie nepohodlné a nepríjemné. O to viac nás to mrzí, ak je to niečo, čo máme možnosť ovplyvniť a príčina je na našej strane,“ dodal na záver Ondrůj.