Utopené auto sa dá síce s veľkou námahou vyčistiť, ale problémy vás neminú. 

Počasie a príroda sú silní páni. Každoročne vyčíňajú v mnohých krajinách. Majú spoločný jeden menovateľ. A tým je škoda. Tým, že straty treba nejako pokryť, resp. z nich nejako vyťažiť, vždy sa nájde niekto, kto sa o to pokúsi. 

Tieto kšefty boli typické zvyčajne len pre európske krajiny, Francúzsko, Taliansko, Nemecko,... Čoraz viac sa však vzťahujú aj na auta importované z Ameriky či z Kanady. 

Prečo pred tým varujeme? Americké autá, resp. autá dovezené spoza oceánu sa tešia čoraz väčšej obľube. Ale po posledných hurikánoch Harvey a Irma to nemusí byť až také lákavé, ako sa môže zdať. Spoločne napáchali škody na vyše milióne áut.  

Ako to celé funguje?

Existujú cele organizované skupiny. Autá vykúpia v Amerike za babku na dražbe či v aukcii. Na pohľad ho dajú dokopy, vytepujú, preleštia, vykonajú jednoduché opravy elektroinštalácie a pod. Následne ich napakujú do kontajnerov a pošlú do Európy k priekupníkom. Zvyčajne do prímorských krajín, napr. do Nemecka, Poľska či do pobaltských krajín. Tam ich prihlásia a následne ponúkajú na ďalší predaj. A vtedy sa môže jednoducho stať, že sa na nich zlakomí kupujúci za vidinou veľmi dobrej kúpy... A práve tu po veľkých očiach začínajú skôr veľké problémy.

Foto: CNBC