Tieto autá u nás už len tak na predaj ani na cestách nenájdete.

Volkswagen Passat GT G60 Synchro

Passat B3 s motorom G60 a s pohonom Synchro. To bol pred rokmi sen mnohých pasaťákov. Ostal však v tieni VR6ky a neskôr v type B4 s modelom G60 nepočítali. Pod kapotou sa nachádzala koncernovo známa 1,8 s kompresorom. Rovnaký motor ste mohli mať aj v Corrade či v Golfe. S nimi cvičil oveľa lepšie. Parametre? Výkon 110 kW (150 k). Zrýchlenie na stovku za 9,6 sekundy (Golf o 2 sekundy skôr), maximálka 215 km/h. Na dnešné pomery poviete nič moc, ale na začiatok 90. rokov? Veľmi fajn.

Audi 80 Competition Quattro

Competition Quattro ostalo v tieni S2ky či RS2ky. Model postavili v sérii približne 2500 kusov za účelom homologizácie do Super Tourenwagen Cup (STW). Táto 80ka mala známy pohon Quattro, pod kapotou atmosféricky 2,0 litrový 16 ventil (bežné verzie len 8v) a výkon 103 kW, čiže 140 koní. To všetko zabalili do výraznejšieho bodykitu, ktorý zahŕňal kufrový spojler a svalnatejšie predné partie v podobe nárazníka z S2ky.

Lancia Dedra Integrale

Dedra Integrale ostala v tieni Delta Integrale, z ktorého využívala pohon 4x4. Okrem iného v nej použili obdobu techniky AR 155. Lenže to by neboli Taliani, keby nemali viacero verzií Dedry Integrale. Existovali atmosférické 16 ventilové dvojlitre, ktoré mali 103 kW (140 k), a potom tu boli stroje s turbom, ale mali len 8-ventilovú technológiu. Táto fúkaná verzia mala 132 kW (180 k). V silnejšej verzii ste za príplatok ste mohli mať adaptívny podvozok.

Ford Mondeo ST200

Zatiaľ čo predchodca, Ford Sierra Cosworth, mal neskutočnú reputáciu, pri Mondeu ako keby zaspali dobu a dlho neponúkali nič športovo ladené. Pod kapotou Mondea ST200 bol 2,5 liter s výkonom 151 kW (205 k). Bežná V6ka mala o 26 kW menej. Vďaka týmto parametrom akcelerovalo ST200 na stovku za 7,7 sekundy a upaľovalo 230 km/h. Auto malo decentný bodykit a interiéru dominovali sedadlá Recaro. Budíky mali vždy modrý podklad. 

Opel Vectra i500

Pred 20 rokmi asi neexistoval človek, komu by sa Vectra-B po dizajnovej stránke nepáčila. Spätné zrkadlá mali jedinečný tvar. Vtedy inžinieri využili príležitosť a spoločne s firmou Irmscher (bodykit) pripravili limitovanú edíciu i500. Pod kapotou bol upravený 2,5 litrový šesťvalec, ktorý mal po novom o 23 koní viac ako jeho bežná verzia. Pod kapotou cválalo rovných 193 koní (142 kW). O kolesá sa postarali v BBS a ako celok vyzerá aj teraz veľmi lákavo. 

Volvo S40 T4

Sedany Volvo až po aktuálne modely boli po dizajnovej stránke nudné. Nudné ale neznamená škaredé alebo zlé. Mne osobne sa vždy páčili. Malá S40 s motorom T4 bola dokonalým sleeperom tej doby. Pod kapotou mal 147 kW (200 k) turbom preplňovanú 1,9ku. Vďaka turbu mala krútiaci moment 300 Nm a autom cvičila veľmi slušne. Na ceste sa nestratí ani dnes. 

Fiat Marea 20V Turbo

Počuli ste niekedy o Fiate Marea 20V Turbo? Že nie? Ak Fiatmi nežijete, tak ste asi ani nemali šancu. V Európe ju nikdy nepredávali, čo je trochu škoda. Určené boli len pre Južnú Ameriku. Familiárne známy sedan mal pod kapotou 2,0 20V turbo motor, ale jemne nižší výkon, ako sme zvyknutí. Dosahoval 136 kW (185 k). Zvonku sa odlišovali len inou prednou kapotou. Čiže by ste na ňu museli pozrieť 2x, aby ste ju spoznali.

Foto:Pinterest