Ako vyzerá odstavenie elektromobilu? Ako prvé - obliecť ochranný úbor. Pri aute, ktoré nemá odpojený elektrický pohon, treba dať varovnú tabuľku, že auto je nebezpečné pre prácu. Špeciálne rukavice odolné voči vysokému napätiu a náradie odolné voči vysokému napätiu.

Hyundai pripravil pre novinárov ozaj zaujímavú tlačovú konferenciu. Bola plná praktických ukážok. Takže som sa aj ja na chvíľu stal mechanikom (aj keď nie úplne podareným:).

Práve na modeli IONIQ som si mohol skúsiť, ako vyzerá odstavenie elektromobilu. Ako prvé sme si museli obliecť ochranný úbor. Zatiaľ čo pri bežnom spaľovacom motore by to bolo všetko, pri elektromobile je potrebné ďalšie vybavenie. Začína to tým, že pri aute, ktoré nemá odpojený elektrický pohon, treba dať varovnú tabuľku, že auto je nebezpečné pre prácu. Na uvedenie auta do stavu bezpečného, čiže odpojenie elektromotora, sú potrebné nasledujúce veci. Potrebujete si nasadiť špeciálne rukavice, ktoré sú odolné voči vysokému napätiu a používať náradie, ktoré je takisto odolné voči vysokému napätiu. Následne odpojíte batériu v motorovom priestore rovnako ako pri bežnom aute. Háčik nasleduje, že sa musíte, podobne ako pri Porsche 911, presunúť do batožinového priestoru. Odstránite čalúnenie batožinového priestoru, pod ktorým sa nachádzajú hlavné batérie. Odstránite dve skrutky a to vás privedie k hlavnej poistke. Tú s pomocou náradia odpojíte a vyberiete. Posledné, čo potom musíte spraviť, je umiestniť na auto tabuľku, že je s ním bezpečné pracovať. Zaujímavosťou je, že z trojice modelov IONIQ je po verzii Plug in Hybrid druhý najpredávanejší práve elektromobil.

Cieľ: podporenie a zlepšenie služieb pre zákazníka

Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V Hyundai Training Academy budú prebiehať dva druhy kurzov. Prvý sa zameria na predajcov, ktorí zvládnu všetky nové trendy a budú ich vedieť správne vysvetliť aj laickej verejnosti. Druhý bude orientovaný technicky. Jeho účastníkmi budú pracovníci autorizovaných servisov a po jeho absolvovaní zvládnu aj vychytávky aktuálnych motoristických inovácií. Za najnáročnejšiu úlohu sa považuje technická znalosť modelového radu IONIQ. Tento rad priniesol ako prvý model automobilu v histórii tri rozličné elektrifikované systémy pohonu v jednom modeli. Tri varianty IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in Hybrid v sebe spojili najmodernejšie technológie s ekologickým prístupom k životnému prostrediu. Preto vybudovali Hyundai Training Academy v Trnave, ktorú tento týždeň slávnostne otvorili. Yong Jin Kim, prezident Hyundai Motor Czech, organizačná zložka Slovakia, a Robert Baumgartner, generálny riaditeľ spoločnosti, spojili dva konce káblov na znamenie začiatku novej elektrifikovanej éry. Školiace stredisko bude zamerané hlavne na školenie predajcov a servisných pracovníkov. Vzhľadom na skutočnosť, že Hyundai patrí k lídrom inovácií v automobilovom priemysle, bude tréningové centrum vybavené najmodernejšími technológiami. Absolventi zvládnu všetky technologické novinky, ktoré vozidlá značky Hyundai prinášajú, čím poskytnú zákazníkom špičkový popredajný servis. Výstavba tréningového centra trvala 18 mesiacov a umožní v jednom okamihu školiť až 40 ľudí. „Značka Hyundai je na Slovensku pevne zakotvená. Máme čoraz väčší počet spokojných priaznivcov a majiteľov našich áut. Máme radosť, že ich podpora nás vyniesla medzi tri najpredávanejšie značky automobilov na Slovensku. Zároveň sme spokojní aj s kvalitou pracovníkov a špecialistov našich autorizovaných partnerov. Keď k tomu pripočítam fakt, že Slovensko je automobilová veľmoc, je logickým krokom, že sme sa rozhodli posilniť naše investície a otvárame v Trnave naše najmodernejšie tréningové centrum,“ uviedol Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.