Najdisciplinovanejšie posádky

„Bezpečnostné pásy mnohí stále vnímajú ako obťažujúce a zbytočné. To platí najmä pre pasažierov na zadných sedadlách. Aj preto sme sa rozhodli pre takúto formu osvety, aby sme informovali o rizikách takéhoto konania a odmenili zodpovedných cestujúcich, ktorým ich bezpečnosť a bezpečnosť celej posádky nie je ľahostajná,“ povedala Ľubica Slabejová, marketingová manažérka OMV Slovensko.


V piatok 16. júna si na zákazníkov na 30 čerpacích staniciach OMV na celom Slovensku počkali sympatické hostesky, ktoré kontrolovali, či sú vo vozidle všetci pasažieri pripútaní. Tých zodpovedných odmenili, ostatných upozornili na nebezpečenstvo.

Najdisciplinovanejšie posádky

Celkovo sme počas akcie oslovili 3601 ľudí. Až 2725 pasažierov, čiže takmer presne 3/4 z nich, bezpečnostné pásy použilo. Nepripútaných bolo 867 ľudí, čiže 25 %, hovorí Ľubica Slabejová.
Najdisciplinovanejší vodiči

Najviac disciplinovaných posádok našli hostesky OMV v hlavnom meste. Úplne najlepšie si počínali vodiči na čerpacej stanici na Trnavskej ceste, kde bezpečnostné pásy použilo takmer 95 % kontrolovaných. Do prvej päťky sa navyše dostali až 4 čerpacie stanice OMV v Bratislave, pričom pomer pripútaných sa pohyboval od 89,5 % vyššie. Hegemóniu hlavného mesta narušila len čerpacia stanica OMV na Žilinskej ulici v Považskej Bystrici, ktorá sa umiestnila na štvrtom mieste.
 

Najviac nepripútaných naopak hostesky OMV našli na Trenčianskej v Novom Meste nad Váhom, kde bezpečnostný pás nepoužila takmer polovica ľudí. Z regionálneho pohľadu sú však bezpečnostné pásy najmenej obľúbené na východe republiky. Medzi šesticou na spodných priečkach pomyselného rebríčka zodpovednosti sa ocitli všetky štyri skúmané čerpacie stanice z Humenného, Trebišova, Prešova a Košíc.

We care more

Použitím bezpečnostných pásov by sa pritom dalo predísť mnohým nehodám. Mnoho pasažierov na zadných sedadlách potrebu bezpečnostných pásov podceňuje, práve tento ochranný prvok má však dôležitú úlohu. Zabráni preleteniu cez predné sklo, čo samo o sebe väčšinou končí tragicky, ako aj vypadnutiu cez bočné sklo a následnému privaleniu vozidlom. Nepripútaný človek na zadných sedadlách je navyše rizikom aj pre ostatných členov posádky, ktorí pripútaní sú.