Podľa automobiliek sú už súčasné pravidlá na roky 2017 – 2021 príliš prísne. Tie hovoria o tom, že nasledujúci rok by mala spotreba klesnúť na 35 MPG (6,7 l/100 km) a v roku 2021 na 41 MPG (5,7 l/100 km).

EPA stanovila, že priemerná spotreba flotily automobilov musí po roku 2025 dosiahnuť minimálne 50 MPG. Teda po prepočte musí byť nižšia ako 4,7 litra na 100 km. Pokiaľ bude priemerná spotreba flotily vyššia, automobilky budú platiť pokutu za každé jedno predané auto. Tá je vo výške 5,50 $ za odchýlku 0,1 MPG od štandardu. Jednotlivé autá teda nemusia dosiahnuť spotrebu 4,7 litra. Priemer celej flotily však áno. Netreba zabúdať na to, že sa bavíme o USA, kde je čokoľvek s menším počtom valcov ako 6 považované za malý motor. Tento odvážny (až prehnaný) cieľ teda znamená nutnosť rozvoju hybridnej technológie a elektromobility.

Emisné pravidlá sú stále prísnejšie

Lobisti zastupovali takmer všetky významné automobilky: Fiat Chrysler, Ford, GM, BMW Group, Jaguar Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Porsche, Toyota, Volkswagen Group a Volvo. Napriek tomu sa im nepodarilo zablokovať nové emisné pravidlá. Pritom podľa automobiliek sú už súčasné pravidlá na roky 2017 – 2021 príliš prísne. Tie hovoria o tom, že nasledujúci rok by mala spotreba klesnúť na 35 MPG (6,7 l/100 km) a v roku 2021 už na 41 MPG (5,7 l/100 km). Regulácia spotreby CAFE pritom nezahŕňa len osobné autá, ale aj SUV a obľúbené pick-upy, ktorých hmotnosť neprekročí 3865 kg. Keďže v USA majú pick-upy cca 50% podiel  na trhu, tak veľmi pochybujem, že sa niektorých automobilkám podarí tieto hodnoty dosiahnuť. Veď najpredávanejším autom je v USA už dlhodobo obrovský Ford F-150.


Zdroj: carscoops