Ford Mustang Shelby GT350R dostal vďaka ultraľahkým diskom z uhlíkových vlákien cenu magazínu Popular Science za najlepšiu novinku v roku 2016 v kategórii automobilov.
Shelby Mustang GT350R

Jeden 19" karbónový disk váži iba 8,16 kg, zatiaľ čo hmotnosť hliníkového by bola 14,97 kg. Na jednom kolese tak ušetrili 6,81 kg!

Karbónové disky

Je jasné, že Mustang je už sám o sebe výborné športové auto. Prešiel kus cesty a v poslednej generácii sa odrazil od ostatnej americkej produkcie aj výbornými jazdnými vlastnosťami. To preukázal aj v našich testoch, či už vo verzii Mustang GT 5.0, alebo Mustang Cabrio 2,3 EcoBoost. Jeho kvality však dokazuje aj celosvetová obľuba Mustangu u zákazníkov. Verzia GT350R je však výnimočná ešte vďaka jednému prvku. Sú nim disky kolies vyrobené z kompozitu z uhlíkových vlákien, alebo ľudovo povedané z karbónu. Shelby Mustang GT350R je totiž prvým autom vyrobeným vo väčšej sérii, ktoré dostalo karbónové disky. Pred Fordom ich na svoje autá dával iba Koenigsegg a dokonca v krásnom prevedení s takzvaným pohľadovým karbónom a bez lakovania, no v prípade toho výrobcu nemôže byť o sériovej výrobe ani reč. Ford si pre výrobu karbónových diskov vybral toho najvhodnejšieho partnera a to firmu Carbon Revolution, ktorá v roku 2012 ako prvá uviedla na trh s doplnkami celokarbónové disky a už teraz je jasné, že Mustang nebude posledný, ktorý ich dostane. Bude ich totiž mať aj Ford GT. Nuž a čím sú také výnimočné? Ich hlavnou devízou je samozrejme hmotnosť. Každý, kto niekedy vymenil disky kolies na svojom aute za ľahšie, vie, že práve ušetrená hmotnosť na kolesách sa najviac prejaví na jazdných vlastnostiach auta. Ford v prípade Mustangu ušetril na jednom kolese neuveriteľných 6,81 kg oproti hliníkovým diskom rovnakého rozmeru. Nuž a práve táto inovácia mu vyniesla cenu magazínu Popular Science za najlepšiu novinku v roku 2016 v kategórii automobilov.

Koenigsegg Agera R

Nelakovaný 19" karbónový disk, vážiaci iba 5,9 kg, alebo dielo majstra von Koenigsegga

Ford GT

Takto bude vyzerať karbónový disk Fordu GT

Zdroj: Ford, Popular Science