"Každý z nás používa svoj vlastný riadiaci softvér, aby sme sa uistili, že prevodovka je prepojená s DNA vozidla špecifickým pre značku v oboch automobilkách," Craig Renneker, šéfkonštruktér prevodoviek a hnacieho ústrojenstve vo Forde.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Časy sa menia 

Ford a GM totiž od roku 2013 spolupracovali na vývoji prevodovky. Ich spoločné dielo sme po prvýkrát mohli vidieť v Chevrolete Camaro ZL1. Áno, je ňou 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá by si už budúci rok mala nájsť cestu aj do Mustangu. Čo na takúto spoluprácu hovorí Gale Halderman, zodpovedný za exteriér prvého Mustangu? "Je to prekvapenie. Za našich časov sme nemohli ani rozprávať s niekým od GM." Doba sa však mení a peniaze rozhodujú. A tak v rámci šetrenia nákladov vznikajú aj pred rokmi nemysliteľné spolupráce. Potvrdzuje to aj Devin Lindsay, konštruktér pohonného systému v IHS Automotive: "Pozriete sa na celkové náklady a prečo ich duplikovať? Predstavte si množstvo času, ktoré sa tým uvoľní na úrovni vývoja. To umožní použiť kapacity na inú oblasť. Môžete chcieť spolupracovať na niečom, no sú iné veci, ktoré sú niečo ako tajná omáčka, ktorá vás odlíši u zákazníka."

To koniec koncov potvrdzujú aj automobilky. Ich prevodovky totiž majú rovnaké vnútornosti, ale zákazníci nemusia postrehnúť, že ide o rovnakú prevodovku. Každý z výrobcov má totiž svoj vlastný softvér a prevodovky v jednotlivých autách budú radiť inak. Túto informáciu potvrdil aj Craig Renneker, šéf konštruktér prevodoviek a hnacieho ústrojenstve vo Forde: "Každý z nás používa svoj vlastný riadiaci softvér, aby sme sa uistili, že prevodovka je prepojená s DNA vozidla špecifickým pre značku v oboch automobilkách." Prevodovku samozrejme nedostanú iba muscle cars, ale už tento rok sa dostane aj do pick-upov a neskôr aj do ďalších typov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: carscoops