Dotykové ovládanie spôsobilo malú revolúciu. Postupom času dotykom môžeme ovládať od mobilov, cez počítače a tablety, až po rôzne priemyselné stroje. Táto technológia sa uplatňuje i v automobiloch. Začínalo to s multifunkčnými dotykovými rádiami. Postupom času si inžinieri uvedomili výhodu tohto systému a začali dopĺňať rôzne funkcie. Počnúc ovládaním kúrenia, až po zmenu farby podsvietenia interiéru.


Na tom by nebolo možno nič zlé. Ak neopomenieme, že pri starších systémoch dochádza k znehodnoteniu a k častému výpadku týchto ovládacích prvkov. Ďalšou nevýhodou tohto systému môže byť v určitých prípadoch zlá ergonómia ovládania, keď to vodiča skôr núti zastaviť a až tak zmeniť pôvodné nastavenia. Spolu s hlasovým ovládaním uľahčuje dotykové ovládanie vodičom riadenie auta. Avšak pri šoférovaní takého auta strácate pocit, kedy rozhodujete vy a spoliehate sa len sami na seba.

Dotykové ovládanie na volante

Automobilka Hyundai prichádza s novým umiestením dotykových tlačidiel, a teraz pozor, mali by sa nachádzať priamo na volantovom venci. Zatiaľ nie je určené, aké konkrétne funkcie by sa mali prostredníctvom tohto ovládania využívať.  Webom kolujú info, že ide o riadenie, čo sa nám nezdá celkom pravdepodobné. Na druhej strane, volanty sú dnes bežne posiate gombíkmi, no sú na miestach, kde sa bežne nedotýkate volantu. Mať ich priamo na venci je minimálne divné...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Odborníci na rôznych webových stránkach tvrdia, že to je hlúposť, a bude dochádzať k častému nechcenému „stlačeniu“. Ja osobne v tom až také negatívum nevidím, ak sa tento systém vyladí do detailov. Inžinieri v tejto automobilke v poslednej dobe dokazujú, že sú schopní vyrábať autá, ktoré sú žiadané. Ak sa im to podarí a systém bude fungovať tak ako má, môže to byť cesta na preniknutie do luxusného segmentu.