Viedeň 26. októbra 2016 (HSP/Foto:TASR/AP-Ronald Zak)
Evanjelickí cirkevní predstavitelia v Rakúsku sa cez víkend rozhorčovali nad volebnými plagátmi kandidáta Strany slobody (FPÖ) na prezidenta Norberta Hofera, pretože použil okrem iného aj volebný slogan „Tak mi Boh pomáhaj“
Riaditeľ Diakonie Rakúska, Michael Chalupka, na Twitteri k tomu lapidárne vyhlásil: „Nevezmeš meno Boha, tvojho Pána, nadarmo.“ Už predtým aj evanjelický superintendent Diecézy Salzburg/Tirolsko, Olivier Dantine, sa na Facebooku prihlásil o slovo: „Tu sa zneužíva meno Boha.“ A evanjelický biskup Michael Bünker, vyhlásil, že vetou „Tak mi Boh pomáhaj“ sa Boh vťahuje do volebného programu, a tak sa zneužíva.“
Hofer mimochodom ohlásil, že pri zvolení použije tento slogan aj pri prísahe prezidenta.
Malý dodatok: V r. 2010 sa objavil portrét Angely Merkelovej od Volkera Resinga. Titul knihy znel: „Angela Merkelová: Tak mi Boh pomáhaj.“
Na prekvapenie Boha v politike nechcú vidieť ani rakúski katolíci
Predsedníčka Katolíckej akcie Rakúska (KAÖ) ostro kritizovala volebný slogan o Bohu kandidáta na prezidenta Norberta Hofera:
„Z Boha urobiť nástroj politických ambícií treba z hĺbky srdca odmietnuť,“ vyhlásila Gerda Schaffelhoferová v pondelok k volebným plagátom s vetou „Tak mi Boh pomáhaj“. „Zneužitie Boha pre politické ciele mi pripadá nadmieru podozrivé. Kto Boha takýmto spôsobom zneužíva na politické ciele osoby alebo strany, musí si nechať položiť otázku, ako je to v jeho politike so zneužívaním ľudí pre jeho ciele,“ uviedla vo vyhlásení.
„Takáto volebná agitácia vyvoláva otázku, čo bude nasledovať ďalej: Bude sa v prípade víťazstva Norberta Hofera vo voľbách tento výsledok vyzdvihovať a Hofer sa bude titulovať ako prezident z Božej milosti? Ja môžem pred takouto politikou, ktorá chce Boha stiahnuť na stranu svojej strany, či svojho politika iba varovať. Je viac ako dosť príkladov z histórie aj zo súčasnosti, ktoré ukazujú, aké nebezpečné scestia prezentujú a dosahujú títo Bohom chcení, ako varovala Schaffelhoferová.
„Takýmto postupom sa ohrozuje aj rozumné oddelenie štátu a náboženstva, či cirkvi, ako sme to v Rakúsku dosiahli. Tu sa Boh zneužíva na účely polarizácie. Tento postup by mal byť pre každého voliča podnetom ešte viac sa dôkladnejšie prizrieť motívom a úmyslom kandidáta.“