18. novembra 2017 (HSP/Foto:Časopis Šifra)
Obchody s potravinami sa čoraz viac stávajú javiskom a reklamným štítom politických ideológií. Skupina Rewe, ktorá v Česku prevádzkuje obchody Billa a Penny, v tomto ohľade nechce zostať zrejme pozadu za konkurenčným LIDL, ktorý odstraňuje kríže z kostolov. Na začiatku adventných sviatkov sa to týka aj Santa Clausa, ktorý v novej multikultúrnej dobe doslova “prezliekol kabát”. A možno aj trenírky, píše český časopis Šifra.
Nemecké médiá informovali o tom, že diskontný reťazec Penny, ktorý patrí do skupiny Rewe, v predvianočnom období začne predávať čokoládovú “figúrku s kapucňou”. Jedná sa o postavu muža, ktorý je oblečený v dúhových farbách hnutia homosexuálov, bisexuálov a transsexuálov. Tým chce dať Penny znamenia “rozmanitosti a tolerancie”.
Penny Market sa vyjadril takto: “Vitajte v tíme, Zipfelmanne (preklad muž s kapucňou): Náš nový dizajn znamená rozmanitosť, toleranciu a lásku! Od pondelka a len na krátku dobu nájdete novú čokoládovú figúrku vo vašom Penny Marketu! # Dúhová láska #Zipfelmann # prvýkrát v PENNY # buďte k sebe navzájom milí. ”
Diskontný reťazec skupiny Rewe už sedem rokov distribuuje politicky korektného “muža s kapucňou (Zipfelmann)” v čokoláde, vedľa Santa Clausa. Ale ešte nikdy to nebol dúhový fúzatý dedko s kapucňou.
Aby toho nebolo málo, ani Santa Claus už nie je Santom Clausom a Mikuláš nie je Mikulášom. Tieto tradičné postavy sú v Nemecku už premenované na nič nehovoriace Jahresendfigur, Silvestrovskú figúrku. Zdá sa, že sa konečne uspokoja aj moslimskí zákazníci, ktorí to celé roky kritizujú a ktorí, zdá sa, rozhodujú o európskej politike. Moslimovia budú mať teda Silvestrovskú figúrku a Nemci teplého fúzatého čokodeda.
Ale keď môže byť Barbie v hidžábe, prečo by nemohol byť Mikuláš homosexuál? Na toto nemali ani komunistickí ideológovia, ktorí malého Ježiška v jasličkách menili na starého Deda Mráza. V porovnaní s dnešnými eurobolševiky to boli len úbohí amatéri.