Peking 04. februára 2016 (HSP/DWN/Foto:TASR/AP-Gero Breloer)
Najväčší svetový dodávateľ počítačov Lenovo bol v poslednom štvrťroku úspešný vďaka ďalším úsporným opatreniam. Zisk vzrástol medziročne o 14 percent na 294 miliónov dolárov. V rovnakej dobe však výrazne poklesli tržby, pretože sa Lenovo dostalo na domácom čínskom trhu pod tlak
Najväčší výrobca počítačov, čínska skupina Lenovo, oznámil nárast zisku o 14 percent za predchádzajúci štvrťrok. V rovnakej dobe však klesli tržby skupiny o osem percent na 12,9 miliardy dolárov. Tržby boli negatívne ovplyvnené nielen všeobecne chorľavejúcim PC trhom, ale aj silnou konkurenciou na domácom trhu v Číne. Negatívnu úlohu zohral aj silný dolár.
V PC divízii klesli tržby celkovo o dvanásť percent na osem miliárd dolárov, hlási Lenovo. Obchod s počítačmi klesol viac, než sa očakávalo. Podľa výskumníkov trhu klesol predaj notebookov a stolových počítačov v priebehu celého roka zhruba o desať percent. Približne každý piaty počítač na svete vyrobila práve skupina Lenovo.
Aj predaj smartfónov so logom Lenovo klesol o 18,1 percenta na 20,2 milióna kusov. Spúšťou bola predovšetkým slabá situácia na domácom trhu v Číne – v iných krajinách tržby vzrástli o 15 percent. Spoločnosť Lenovo kúpil od Googlu priekopnícku značku v oblasti telefónov – Motorolu. Vďaka tejto akvizícii môže používať značku “Moto” v medzinárodnej expanzii. Divízia vykázala prevádzkovú stratu vo výške 30 miliónov dolárov, tržby klesli o štyri percentá na 3,2 milióna dolárov.