Wolfsburg 30. júna 2015 (HSP/
VW predal viac ako 1,9 milióna kusov prvej generácie modelu Touran. Je to jednoznačný úspech, o tom nie je pochýb, no treba brať do úvahy aj dlhé obdobie, počas ktorého sa vyrábal. Od roku 2003, kedy sa Touran prvýkrát ocitol na zjazde z výrobnej linky, prešlo už 12 rokov, čo je v automobilovom priemysle večnosť. A keďže Touran rozhodne nebol prvou voľbou pre oteckov – benzínových nadšencov, VW chce s druhou generáciou, ktorá príde v septembri 2015, zmeniť niektoré veci a urobiť ich lepšie.
Napríklad dizajn. Ten je po novom športový, dokonca aj na pomery VW. Vývojári do športovo-elegantného dizajnu zabalili väčší priestor ako v predchodcovi: dĺžka narástla o 13 centimetrov, rázvor s hodnotou 2,8 metra takmer presne zodpovedá novému Passatu. Vysokí cestujúci tak nájdu pohodlie aj na zadných sedadlách. Dokonca aj batožinový priestor sa nafúkol – z pôvodných 695 na 743 litrov. K dispozícii je celkovo až 47 úložných priestorov v interiéri. Zatiaľ to znie dobre. Naozaj prekvapujúca je atmosféra v interiéri. Kokpit pôsobí priateľskejšie než predtým. Lišty lakované čiernym klavírnym lakom dodávajú Touranu nádych exkluzivity a luxusu a, áno, na stredovej konzole so sklonom k vodičovi môžeme zbadať určité športové prvky.
Rovnako ako všetky nové VW aj Touran môže byť majstrom v pohodlnej jazde ak je vybavený adaptívnym riadením podvozku DCC (za príplatok 1.035 Eur), ktorý ponúka niekoľko možností nastavení medzi komfortom a dynamikou. Touran spolupracuje okrem iného aj s novým 150 koňovým naftovým motorom. Vďaka vysokému krútiacemu momentu 340 Nm s nástupom už pri 1.750 otáčkach za minútu umožňuje úžasný dynamický jazdný výkon. Avšak spotreba paliva ostáva v priemere na úrovni 4,4 litrov nafty na 100 kilometrov. Cena nového Touranu sa podľa jeho predchodcu odhaduje na 23.350 eur.