Paríž 9. decembra 2016 (HSP/Le Figaro/Foto: TASR/AP)
Za pár mesiacov, presne 8. marca 2017 to budú už tri roky, čo záhadne zmizlo lietadlo leteckej spoločnosti Malaysia Airlines, let MH 370. Na palube lietadla sa nachádzalo 239 ľudí. Príbuzní obetí dodnes márne čakajú na vysvetlenie toho, čo sa stalo s ich milovanými a čo zapríčinilo tragédiu. Oficiálne boli identifikované iba 3 kusy stroja ako pochádzajúce z letu MH 370. Trosky sa našli v blízkosti ostrova Reunion
Frustrácia pozostalých je veľká a pochopiteľná, kedže doteraz nedostali odpovede na svoje otázky a netušia, kde spočívajú ich milovaní. Na palube lietadla sa nachádzali medzi inými národnosťami aj Francúzi.
Ghislain Watterlos stratil na palube boeingu ženu a dve zo svojich troch detí. Watterlos sa odmieta zmieriť so súčasným stavom vecí, odišiel z práce, aby sa mohol naplno venovať pátraniu. Spolu s ním sa snažia dopátrať pravdy i ďalšie rodiny obetí. Watterlos tvrdí na základe poznatkov, ktoré získal zo svojho vyšetrovania, že kompetentní ľudia vo Francúzsku veľmi dobre vedia, čo sa s nešťastným letom stalo, ale pravda sa zámerne tají. Watterlos poskytol na túto tému rozhovor pre denník Le Figaro.
Watterlos sa spolu s ďašími rodinami vybral začiatkom decembra pátrať na Madagaskar napriek tomu, že oficiálne pátranie sa sústreďuje do oblasti Indického oceánu, v blízkosti autrálskeho pobrežia. Muž tvrdí, že pátranie v tejto oblasti je iba sypanie piesku do očí, nakoľko je jasné, že lietadlo sa tam nenachádza. Podľa Watterlosa na základe spätnej analýzy morských prúdov, je možné určiť práve Madagaskar ako východzí bod .
Watterlos vysvetľuje, že miestne obyvateľstvo netuší, čo sa tam stalo, a preto sa chce obrátiť na médiá, rybárske asociácie a usporiadať tlačové konferencie. Takisto má v úmysle spojiť sa s nezávislým americkým blogerom Blaine Gibsonom, ktorý sa prípadu venuje od samého začiatku a tvrdí, že našiel trosky lietadla práve pri Madagaskare, ale oficiálne orgány nemali záujem si ich vyzdvihnúť. Watterlos požiadal o pomoc aj francúzsku ambasádu, avšak tá mu na žiadosť ani neodpovedala.
Le Figaro sa pýta, aký by malo zmyslel míňať milióny na podmorský prieskum pri austrálskych brehoch, v rozlohe 120 000 km štvorcových a ignorovať miesta nálezu pri Madagaskare.
Podľa Watterlosa je účelom presvedčiť verejnosť, že sa pokračuje v pátraní, ale zodpovedné úrady veľmi dobre vedia, čo sa stalo. Watterlos pri svojom súkromnom vyšetrovaní hovoril s odborníkmi na aeronautiku a podľa neho každý letecký dispečer, či už civilný alebo letecký, potvrdí, že nie je možné aby lietadlo prešlo cez vzdušný priestor Vietnamu, Thajska , Malajzie, Indonézie, Singapuru a Austrálie a jediný, kto ho zaznamenal bola Malajzia. Kedže je ťažko predstaviteľné, že všetky tieto krajiny by sa zhodli na tom, že budú tvrdiť, že lietadlo nevideli, je pravdepodobnejšie, že lietadlo tou trasou vôbec neletelo.
Watterlos osobne verí tomu, že lietadlo bolo pravdepodobne zostrelené a to práve v regióne, kde je vysoké geopolitické napätie a ktorý je pod vojenskou kontrolou a ako USA tak i Čína podrobne sledujú, čo sa v regióne deje.
Watterlos sa pozastavuje nad pasivitou francúzskych úradov a rozčúlilo ho oficiálne vyjadrenie Malajzie na 6 riadkoch o tom, že sa nič nenašlo a tým pádom je to možné uzavrieť ako nehodu.V prípade, ža sa nič nenájde, bude vyšetrovanie ukončené na jar 2017.
Katarína Hanzlíková