Rostov na Done 21. marca 2016 (HSP/Sputnik/Foto:TASR/AP)
Odmietnutie pilotov havarovaného lietadla Flydubai pristáť na rezervnom letisku vzbudilo veľa otázok, z ktorých jedna znie: Bolo toto rozhodnutie diktované ekonomickými príčinami? Médiá uvádzajú argumenty “pre” a “proti” tejto verzii
Niektorí odborníci predpokladajú, že by pristátie na náhradnom letisku zvýšilo náklady leteckej spoločnosti, preto sa piloti letu Flydubai, havarovaného v Rostove na Done, snažili do poslednej chvíle vykonať pristátie.
“Nejde len o spotrebu paliva, ale aj o dopravné poplatky na inom letisku, rozmiestnenie cestujúcich po dobu čakania, možno dokonca v hoteli, a na ich stravovanie”, povedal denníku Komsomoľskaja pravda predseda Komisie civilného letectva Verejné rady Dopravného dozorného výboru Oleg Smirnov. “Sú to veľké výdavky. Desiatky tisíc dolárov.”
Podľa Smirnova sa strach posádky pred dodatočnými výdavkami vysvetľuje tým, že v čele leteckej spoločnosti stoja často ľudia, ktorý nemajú vzťah k letectvu, ale ľudia snažiaci sa zaistiť maximálny zisk. A letci sú nútení riskovať pod hrozbou prepustenia.
Je možné, že piloti Boeingu prekonzultovali možnosti so svojou spoločnosťou, kým lietadlo krúžilo nad Rostovom, predpokladá generálny riaditeľ analytickej agentúry pre Bezpečnosť letov Sergej Melničenko.
Podľa jeho mienky nemala posádka dôvod, aby neletela na rezervné letisko. Palivo v nádržiach malo vystačiť na osem a pol hodiny, pretože lietadlo natankovalo v Dubaji dostatok pre let tam aj späť.
Existujú ale argumenty proti verzii “vyšetrovania.”
Letecký inštruktor pripomenul, že let Flydubai strávil v nebi nad Rostovom na Done viac ako dve hodiny. Za tento čas spálilo lietadlo palivo za značnú sumu, čo “spôsobilo vyššie výdavky a straty než akoby odletelo do Krasnodaru.”