Bratislava 22. júna 2016 (HSP/Foto:TASR-Martin Baumann)
Po propagandistických reklamách s názvom “Dobré správy”, v ktorých ministerstvo vyhodilo milióny eur na propagáciu Európskej únie a eurofondov, a v ktorých ľudí presviedčali, že bez EÚ by sme “lozili po stromoch”, je tu ďalšia zámienka na rozhadzovanie peňazí, a to Slovenské predsedníctvo EÚ
Slovenské predsedníctvo pomôžu spropagovať aj známe osobnosti. Informoval o tom portál medialne.etrend.sk .
Reklamné Spoty vytvorila agentúra Loco Agency Petra Núñeza. Kampaň zameraná na osvetu Slovákov o predsedníctve prebieha už niekoľko dní, v prvej časti boli štyri spoty, v ktorých herci pripomínali, že Európa sa o nás konečne dozvie. Hlavne to, že sme vymysleli padák a pero, koľko áut vyrábame a ako znie fujara. Spoty sa vysielali sa v televízii a rádiách.
V pokračovaní propagandistickej kampane sa ľuďom prihovorí desať známych “osobností”, ktoré vyzdvihnú napríklad, že žijú v “úžasnej krajine“ a zdôraznia význam predsedníctva. Vysielať ich bude Markíza, Joj, Ta3 aj RTVS. V 20-sekundových spotoch účinkujú Ján Kuric, Richard Lintner, Marek Majeský, Michal Martikán, Diana Mórová, Danka Barteková, Dominika Cibulková, Marián Chudovský, Elena Kohútiková a Adriana Kučerová.
„Cieľom spotov s osobnosťami je priblížiť domácej verejnosti naše historicky prvé predsedníctvo v Rade EÚ ako udalosť celospoločenského významu. Toto predsedníctvo je dôležitou politickou výzvou pre krajinu a zároveň je to jedinečná šanca na zviditeľnenie Slovenska, jeho krás, kultúry a výnimočných ľudí,“ uviedol k pokračovaniu kampane hovorca ministerstva Peter Stano.
Za produkciu spotov dostala Loco Agency vyše 122-tisíc eur .
Peniaze v súvislosti s Európskou úniou sa nikdy nešetria. Míňajú sa priehršťami na rôzne nezmyselné, často úplne neužitočné projekty. Ministerstvo zahraničných vecí dalo napríklad len za predstavenie loga nášho predsedníctva 200 tisíc eur.
Viete, ktorá krajina je predsedajúcou teraz? Ak to neviete, nie ste sami. Väčšina občanov Európskej únie neregistruje, ktorá krajina je momentálne predsedajúcou, lebo ide skôr o formalitu a o promo EÚ dovnútra daného štátu.
Predsedajúca krajina sa strieda každý polrok, aktuálne je to Holandsko, preto si položme otázku, čo prinieslo Holandsku predsedníctvo v rade EU? Lebo rovnaký prínos bude mať aj pre Slovensko.
Samuel Gdovin