Cincinnati 08. júna 2016 (HSP/BB/Foto:TASR/AP-Militant video via AP)
Nová štúdia organizácie Media Research Center (MRC) ukázala, že mainstreamové médiá venovali asi šesťkrát toľko vysielacieho času na pokrytie nedávnej smrti gorily Harambe, než hroznej poprave 21 koptských kresťanov na líbyjskej pláži Islamským štátom vlani
V sobotu 28. mája bezpečnostné zložky zastrelili gorilu menom Harambe, aby ochránili trojročného chlapca, ktorý spadol do ohrady so zvieraťom v zoo v Cincinnati.
V piatich dňoch, ktoré nasledovali po smrti zvieraťa, tri hlavné vysielacie kanály venovali celkom 1 hodinu, 28 minút a 17 sekúnd príbehu pri svojich ranných a večerných spravodajských reláciách. Bezpochyby išlo o nešťastnú udalosť, ale ako jeden komentátor poznamenal, bolo to príliš zveličené.
Oproti tomu, vo februári 2015, skupina čierno odetých militantov Islamského štátu podrezala hrdlá 21 koptských kresťanov na pláži neďaleko Tripolisu. Tento incident však mal len zlomok pokrytia v médiách, ako smrť gorily. Teroristi svoj výkon natočili na video: kresťania, oblečení v oranžových kombinézach, padali na zem mŕtvi jeden po druhom.
Katie Yoderová z MRC zistila, že televízne stanice ABC, CBS a NBC strávili popravou kresťanov v úhrne iba 14 minút a 30 sekúnd kresťanov, čo je menej ako jedna šestina z vysielacieho času venovaného gorile, alebo “zoo hororu”, ako incident opísala relácia Good Morning America.
Minneapolis Star Tribune zverejnil karikatúru Stevea Sacka, ktorá podtrhuje nesúlad pozornosti venovanej zvieraťu. Na karikatúre je loď plná utečencov s gorilou v klietke. Jeden z utečencov uakzuje na gorilu a hovorí: “Priviezli sme ho s nami, aby ľuďom nebolo jedno, čo s nami bude.”
Aktivisti v súvislosti s úmrtím gorily demonštrovali so sloganmi ako “Na živote všetkých zvierat záleží”, “RIP Harambe”, “odišiel príliš skoro,” a “nezmyselná smrť.” Zarámovaný obraz gorily bol zriadený ako pamätník.