Košice 6. marca 2015 (TASR/HSP/Foto:TASR-Milan Kapusta)
Košický samosprávny kraj je prvým, ktorý zriadil online službu
Poradenstvo cez internet v zdravotnej a sociálnej oblasti spustil tento týždeň Košický samosprávny kraj (KSK). Ide o novinku, ktorá je už v rôznych oblastiach života štandardom.
Služba občanom v sociálnej a zdravotnej oblasti prostredníctvom online chatu (priama elektronická komunikácia prostredníctvom internetu) nie je v samosprávnych krajoch zatiaľ bežná. KSK je prvým, ktorý zriadil túto službu. Ide o ďalšiu možnosť poskytovania komplexného poradenstva v kancelárii prvého kontaktu a v poradensko-informačnom centre.
“Poradenstvo v podobe online chatu bude slúžiť na rýchlu komunikáciu občana, ktorý navštívi webovú stránku KSK v časti Sociálne veci a v časti Zdravotníctvo. Komunikovať bude s referentkou Kancelárie prvého kontaktu a Poradensko-informačného centra. Cieľom online poradenstva bude rýchlo a flexibilne zabezpečiť odpoveď občanom na ich otázky týkajúce sa komplexného poradenstva v sociálnej oblasti a poradenstva v oblasti zdravotníctva,” uviedla Zuzana Jusková, vedúca odboru sociálnych vecí a zdravotníctva Úradu KSK.
Online chat, spustený od štvrtka (5.3.), funguje počas pracovných dní v úradných hodinách. Správu však môže občan zaslať aj mimo úradných hodín, keď je poradenstvo v offline režime. Nasledujúci pracovný deň príslušný referent odpovie občanovi na jeho otázku.
Technickú podporu chatu zabezpečuje odbor informačných a komunikačných technológií Úradu KSK. Technickú podporu, ktorá bude ročne stáť 147 eur, má na starosti prešovská firma špecializujúca sa na aj na priamu komunikáciu so zákazníkmi.
ml