Štokholm 31. marca 2016 (HSP/DWN/Foto:YouTube)
Hudobná služba Spotify zhromaždila od investorov miliardu dolárov s cieľom pripraviť sa proti rastúcej konkurencii zo strany technologického gigantu Apple. Finančná injekcia v podobe konvertibilného dlhopisu prináša službu s vedúcim postavením na trhu bližšie k vstupu na burzu
Hudobná služba Spotify získala miliardu dolárov na boj proti súperom, ako je Apple. Peniaze boli streamovacej službe zapožičané predovšetkým od finančných investorov, hlásili Wall Street Journal a New York Times. Tieto dlhopisy by neskôr mali byť prevedené na akciové podiely v Spotify.
Táto finančná injekcia je zároveň akýmsi začatím odpočítavania do vstupu Spotify na burzu. V prípade, že hudobná služba zo Švédska sa rozhodne vstúpiť na burzu v budúcom roku, investori by mohli akcie získať až o pätinu lacnejšie. Po uplynutí jedného roka vzrastú diskontné sadzby každých šesť mesiacov o 2,5 percentuálneho bodu. Čo najrýchlejší vstup na burzu je teda v záujme Spotify.
Finanční investori TPG a Dragoneer poskytli 750 miliónov dolárov, zvyšok pochádza od zákazníkov banky Goldman Sachs, ktorá organizovala obchod.
Spotify nedávno dosiahol míľnika 30 miliónov platiacich zákazníkov s predplatenou službou. To znamená, že Spotify ostáva jednotkou na trhu aj po viac ako šiestich mesiacoch od spustenia konkurenčnej služby zo strany Apple. Službu Apple Music podľa posledných údajov používa približne jedenásť miliónov platiacich zákazníkov. Apple Music však na rozdiel od Spotify nepodporuje bezplatnú verziu, v ktorej sa nachádzajú reklamy.
Čerstvé informácie o celkovom počte užívateľov Spotify neexistuje. Podľa údajov z minulého leta mal Spotify 75 miliónov užívateľov, z ktorých 20 miliónov boli predplatitelia.
Streamingové služby, ktoré prehrávajú hudbu priamo z webu, sú stále obľúbenejšie, zatiaľ čo predaj CD a sťahovanie platenej hudby sú na ústupe.
Preto aj ostatní konkurenti vstupujú do hry, ako napríklad zatiaľ len v USA dostupné aktívne internetové rádio Pandora. Rozhlasová služba Pandora má viac ako 80 miliónov poslucháčov v Spojených štátoch. Aj etablované služby ako Deezer a Napster, ktoré majú niekoľko miliónov užívateľov, chcú profitovať z trendu internetovej hudby.