USA 26. novembra 2014 (HSP/Foto:TASR)
Nová značka mlieka sa bude volať Fairlife
Obchody s potravinami budú v Spojených štátoch predávať novú značku mlieka. Jej producentom bude gigant Coca-Cola. Cena mlieka bude oproti cene štandardného mlieka dvojnásobná. Firma očakáva, že nový produkt bude zlatou baňou. Informáciu zverejnila Russia Today.
Nová značka mlieka sa bude volať Fairlife a podľa zverejnených informácií bude obsahovať o 50 percent viac bielkovín, o 50 percent menej cukru a 30 percent viac vápnika ako štandardné mlieko. Nápoj nebude obsahovať laktózu.
Sandy Douglas, viceprezident Coca-Cola uviedol, že aktuálne bude spoločnosť dotovať budovanie značky mlieka, avšak podľa neho sa časom tieto peniaze jednoducho vrátia.
Očakávania sú vysoké
Douglas tiež uviedol, že mlieko bude „chutiť lepšie a budeme stáť dvakrát toľko, ako mlieko ktoré sme zvyknutý kupovať.“ Spôsob akým je mlieko filtrované odstráni tuk a cukor, a tým bude konkurovať energetickým a proteínovým nápojom, nie len iba mlieku.
Od roku 1980 bolo mlieko v Amerike masovo predávané ako potravina, ktorá posilňuje kosti, ale podľa nedávno zverejnenej štúdie BMJ tomu tak nemusí byť. Dôvodom je vysoká hladina cukru, ktorá môže spôsobiť osteoporózu.
Podľa tvrdení Dougala testovací trh preukázal “úžasné“ výsledky, preto sa očakáva prudký vzostup tohto nového produktu, píše RT.
Mlieko drahšie ako benzín
Spoločnosť Coca-Cola sa v čase rekordných cien mlieka už spojila s niekoľkými chovateľmi dobytka.
V septembri bola celoštátna cena mlieka 3,73 dolára (takmer 3 eur) za galón. Najväčší producent mlieka Dean Foods zvýšila cenu galónu o 0,30 dolára (približne 0,24 eura).
Avšak napriek posledným búrlivým dvanástim mesiacom americké ministerstvo poľnohospodárstva predpokladá počas budúceho roka v mliekarenskom priemysle zlepšenie situácie.
ru