Karlovy Vary 22. septembra 2017 (HSP/Foto: Screenshot YouTube)
Reklama na minerálnu vodu Lejla, ktorú vyrába spoločnosť Sarajevska pivara z Bosny, prebrala originálny nápad z reklamy na českú minerálnu vodu Mattoni
Známa originálna reklama s “vodnými šatami” na minerálnu vodu Mattoni sa stala predlohou pre takmer rovnakú reklamu v Bosne, v ktorej tamojšia hviezda Harim Varešanović, spevák s úspechom v súťaži Eurovízie, sprevádza ženu vo večernej róbe meniacej sa na “vodné šaty”.
“Spot s vodnými šatami, ktorý sme tohto roku na jeseň opät uviedli, patrí medzi najvýraznejšie reklamy značky Mattoni. To, že ju niekto prakticky celú okopíroval, ukazuje na jej kvalitu a nadčasovosť,” vyjadril sa generálny riaditeľ Karlovarských minerálních vod Alessandro Pasquale, ale také zmierlivé to celkom nebude.
Zástupkyňa výrobcu Kristína Simkaničová sa pre český portál Novinky.cz totiž vyjadrila, že prebratie nápadu je dosť výrazné: “Nemožno prehliadnuť evidentné porušovanie autorských práv v kreativite tejto reklamy, na ktorej ochranu budú Karlovarské minerální vody nútené podniknúť právne kroky.”