USA 02. decembra 2016 (HSP/DWN/Foto:TASR/AP-Michael Probst)
Silné zľavy v USA priniesli Volkswagenu dobré predajné čísla. Avšak problémy má BMW
Masívne zľavy odštartovali vianočnú nákupnú sezónu v USA a výrobcom automobilov priniesli množstvo nových zákazníkov a vyniesli údaje o predajoch do nebies. Predajný boom v dňoch po vďakyvzdaní priniesol priemyslu v novembri celkový nárast o štyri až päť percent, ako oznámila materská spoločnosť Oplu General Motors a ďalší výrobcovia vo štvrtok. Trhová jednotka v USA bola v novembri obzvlášť úspešná, keď zaznamenala nárast tržieb o viac ako desať percent na takmer 253.000 vozidiel. Pozitívne výsledky zaznamenal aj emisným škandálom poznačený VW s nárastom o 24 percent na takmer 30.000 vozidiel.
Automobilky ako GM sú presvedčené, že rekordná úroveň priemyslu z roku 2015 by mohla byť vďaka predajnému boomu v novembri tohto roka prekonaná. Predajný ošiaľ by mal pokračovať aj na začiatku roka 2017. Analytici vyjadrili obavu, že veľkorysé zľavy vyživujú podmienky krízy z roku 2008 a 2009.
Ford sa musel uspokojiť s predajom 197,574 vozidiel, čo predstavuje nárast o päť percent, Toyota mierne zaostáva. Obvykle je Ford za GM na druhom mieste a Toyota na treťom mieste. Japonci zvýšili svoje tržby len o 4,3 percenta na 197,645 vozidiel.
S veľkými prekážkami sa muselo vysporiadať nemecké BMW. Spoločnosť predala takmer 31.000 vozidiel, čo je len o niečo viac ako Volkswagen. V porovnaní s novembrom 2015 sa počet predaných vozidiel znížil o takmer 16 percent.
Podobne je na tom aj americko-talianska skupina Fiat Chrysler s asi 161.000 predanými vozidlami, čo však predstavuje o 14 percent menej ako rok predtým. Na druhej strane, Audi predalo približne 17.100 vozidiel, čo predstavuje nárast o 2,5 percenta. Značky koncernu Daimler – Mercedes Benz a Smart – zaznamenali nárast o 1,1 percenta na 33.000 predaných vozidiel.